Re: Jakie max temperatury

Autor: ten <m_at_m.org>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 21:42:14 MET DST

Zabezpieczenia zawsze działają troche wcześniej a nie w momencie gdy
urządzenie juz się uszkadza bo by takie zabezpieczenie nie miało sensu.
Jednak nie wydaje mi się żeby ta różnica była duża. Ona może się czasem
wydawać duża jeśli urządzenie nie psuje się natychmiast w pewnej
temperaturze a jedynie można powiedzieć że w pewnym przedziale
temperatur następuje stopniowe skrócenie żywotności urządzenia.
Producent nie chce by nastąpio skrócenie żywotności i daje
zabezpieczenie na niskim poziomie, znacznie niższym niz poziom
natychmiastowego uszkodzenia. Różnica temperator którą podałeś wynika z
innego modelu procesora. Mój model wytrzymuje bezpiecznie niższe
temperatury i dlatego zabezpieczenie włącza się wcześniej. Nawiasem
mówiąc to zabezpieczenie jest mało przydatne, bo faktycznie nie zdąży
wyłączyć procesora zanim on sie uszkodzi, jeśliby radiator odpadł. Czy
ono w ogóle zdąży istotnie pomóc jeśli wentylator przestanie się obracać
i temperatura wzrośnie o 30 stopni?