Re: regulatory...

Autor: Tomasz Holdowanski <mordazy_at_USUN-TO.poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 11:10:01 MET DST

Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 9 Aug 2007 07:50:53 +0000
(UTC) is the real date, "Andre" <andrehull_spam@poczta_me.fm> has
written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

>witam!
>
>w zwiazku z upalami i brakiem klimatyzacji w domu zastanawiam sie nad
>montazem regulatora obrotow wentylatorow.
>
>w kompie mam 4 wentylatory 80mm skrecone przez skonstruowany przeze
>mnie regulator (4x LM + 2x potencjometr) ale niestety regulacja
>pozostala na plytce drukowanej ;)
>poza tym jak sie okazuje LM dzialaja kiepsko i zdaza sie ze obroty na
>jednym badz dwoch wentylatorach faluja...

W sumie zaden z regulatorow nie budzi mojego entuzjazmu, miedzy innymi
dlatego, ze mam alergie na "choinki" :) Niedawno stalem przed podobnym
dylematem, nic na Allegro nie podobalo mi sie na tyle, zebym byl gotow
zaplacic ~150zl. Skonczylo sie na zleceniu dla kolegi elektronika,
ktory zrobil mi kilka aktywnych regulatorow. Teraz wiatraki kreca sie
na wolnych obrotach, wkrecaja sie na pelne automatycznie gdy
temperatura na radiatorze przekroczy okreslona wartosc. Proste,
skuteczne i tanie. IMHO te wszystkie panele z potencjometrami daja
poczucie wiekszej kontroli nad wentylatorami i temperatura, ale to
niekoniecznie jest cos wiecej niz zludzenie.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.
     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR