Re: Rozmyta czcionka na monitorze

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 08 Aug 2007 - 14:10:30 MET DST

Dnia 08.08.2007, o godzinie 13.56.48, na pl.comp.pecet, Andrzej Kuća
napisał(a):

> Rozumiem, dzięki. Ustawiłem rozdzielczość 1280x1024 i faktycznie czcionka jest
> ostra (ktoś pytał, czy mam rozmytą samą czcionkę, czy wszystko - wszystko),
> ale obraz jest bardzo mały i strasznie męczy oczy. A może zmiana dpi np. na
> 120 coś da?

Czcionka się powiększy, ale w niektórych programach może to tragicznie
wyglądać. IMO lepiej powiększyć czcionki nie przez DPI, ale w ustawieniach
pulpitu. O jakieś 1, 2 punkty.

> I jedno pytanie, bo tego nie mogę załapać? Co to znaczy
> rozdzielczość natywna?

Natywna oznacza, że to rozdzielczość własna matrycy (obraz jest pokazywany
piksel w piksel na całej matrycy bez "rozciągania"). W Twoim monitorze to
1280x1024 i żeby obraz nie był rozmyty, albo żeby nie był pokazywany z
czarnymi obwódkami to najlepiej używać właśnie takiej rozdzielczości.

> Optymalna?

O tyle o ile. Zależy co masz na myśli pisząc "optymalna". Jeżeli najlepsza
dla Ciebie, to najwyraźniej nie, bo wolisz rozdzielczość mniejszą. :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*