Re: przejściówka SVGA->DVI-D

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 07 Aug 2007 - 01:59:29 MET DST

Seryozha pisze:
> Jak właściwie działa taka przejściówka:
> http://tinyurl.com/2watk9
> i jak będzie działać w praktyce?
>
> Chodzi mi o możliwość przyłączenia monitora LCD z wejściem cyfrowym do
> tradycyjnej karty graficznej, czy jakość nie będzie ustępować tej gdyby
> monitor miał wejście analogowe?
Zapomnij.
Ta przejściówka to tylko klocek plastiku i pare blaszek. Oryginalnie
była dodawana do kart graficznych ati, które mają wyjście tylko DVI
(wbrew temu co widać i jest napisane - nie DVI-D), by można podłączyć
monitor vga-dsub15. Ale to nie jest przejscie z DVI-D, tylko po prostu
te grafiki miały wyjscia analog na pozostałych pinach złącza DVI (od
duallinku chyba), zamiast na "standardowych" pinach DVI-A (czyli RGB w
okolicy "płaskiej blaszki").
Nie mam pojęcia czemu producent grafiki zdecydował się na dzikie
obsadzenie pinów w DVI dla sygnałów analogowych (i użycie gniazdek od
DVI-D zamiast DVI-I), i jeszcze musiał dodawać przejściówkę z tego
dzikiego układu na zwykłe VGA, by dało się wydobyć sygnał analogowy...