Re: Seagate porzuca PATA

Autor: Maciej W. Rozycki <macro_at_linux-mips.org>
Data: Mon 06 Aug 2007 - 15:10:34 MET DST

On Fri, 3 Aug 2007, Rados?aw Sokó? wrote:

> Ale nie wpadajmy też w paranoję. Te zawieszenia miały miejsce
> głównie przy używaniu aplikacji third-party, nie dostarczonych
> przez producenta.

 Paranoja paranoja, ale problem w tym, ze im bardziej skomplikowane
urzadzenie, tym bardziej (w sensie ogolnym) podatne na wszelkie usterki.
Wydaje mi sie, ze telefon ma sluzyc przede wszystkim przeprowadzaniu
rozmow, a obciazanie go coraz wieksza liczba dodatkowych funkcji powoduje
spadek niezawodnosci dzialania funkcji podstawowej.

> Po prostu systemy "mobilne" mają architekturę bliższą Windows
> 3.1 na przykład, niż NT. Czyli każdy program może powiesić całe
> urządzenie. Liczy się jakość programu, a że zazwyczaj trudno
> się ograniczać do domyślnych narzędzi kupionych z palmtopem
> czy telefonem, to i człowiek naraża się na zawieszenia.

 To pewnie raczej kwestia architektury uzytego procesora -- MMU tez troche
pradu pobiera, wiec rezygnuje sie z niej, by oszczedzic nieco energii i
wydluzyc cykl rozladowania akumulatora.

  Maciej