P5K - dzwiek zacina sie

Autor: JeRRy <jerry3d_at_gazeta.pl>
Data: Mon 06 Aug 2007 - 07:45:58 MET DST

Witam wszystkich,

Zlozylem zestaw na mobo ASUS P5K, Quad 6600, 8800 GTS,
Geil ultra 2x1GB, itd. Niestety pojawił się problem z dzwiekiem.
Mianowicie zacina sie (mp3, gry). Wszystko "slychac" dobrze,
ale raz na jakis czas ewidentnie sie zacina. Dzwiek calkiem
zgrabny (wbrew temu co czytalem o audio na mobo asusa)
i nagle - jak z "karabinu maszynowego" przez ulamek sekundy,
moze pol sekundy i znow pieknie przez minute, dwie.
Generalnie ktos malo wyczulony lub dzieciak moglby nawet
"nie uslyszec", jednak ja dostaje szalu. Zauwazylem, ze ma
to miejsce w momencie aktywnosci hdd (chocby zamykanie
przegladarki), ale nie zawsze i to mnie troszke zbija z tropu.
Co ciekawe. Natknalem sie na taki oto post:
http://pclab.pl/forum/lofiversion/index.php/t271825.html
W moim przypadku faktycznie mam 2xHDD ATA zapiete
pod ten jedyny kontroler ATA na mobo. Pytanie zatem,
czy ktos jeszcze mial podobne objawy. Sprawa niby
rozwiazana (w odpowiedzi kolegi na pclab), ale przejsciowka
ATA-SATA = 35zł x 3 (2HDD + DVDR), co daje juz 105zl
(a to, juz polowa ceny normalnego SATA :).

I jeszcze jedno.
Czy mozna jakos zmusic P5K do zabootowania kompa z CD,
ale z napedu podpietego pod zewnetrzna kieszen USB/FireWire
(w moim przypadku FireWire) ?

Sprawdziłbym czy ten problem audio/kontroler ma miejsce pod
jakims "bootowalnym linuksem" (sorry za uproszczenie).

dzieki za wszelkie sugestie
JeRRy