Re: Laptop dla studenta

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sat 04 Aug 2007 - 19:29:56 MET DST

PSYLO napisał(a):

> Warto by było jednak rozważać w tym momencie co najmniej model T40 i
> podobne - starsze to już nieco przestarzałe i nieporęczne "klocki"
> ;-)

Przestarzałe i nieporęczne? Będę polemizował... ;)
Co do pierwszego to wszystko zależy od perspektywy i tego, co chce się z
  nim robić. Jeśli przewidywane zastosowania to prace biurowe, Internet,
oglądanie filmów, tudzież muzyka to przecież parametry T23 (a nawet T21)
są w zupełności wystarczające. U mnie wszystko śmiga, a jeśli coś zwolni
to tylko przez ilość RAMu, którego nie zdążyłem dołożyć więcej (mam 256
MB). WinXP, ewentualnie Ubuntu + zestaw najpotrzebniejszych programów i
jest wszystko, czego potrzebuje student. ;)

Co do nieporęczności? Również niezbyt trafiony argument. T23 jest na
tyle lekki, że można by go bez problemu nosi w torbie i nie ciąży za
bardzo w ręce przy wyjmowaniu. Znajomy ma jakiegoś DELLa - niby nowsze a
naprawdę waży wyraźnie więcej gdy weźmie się go do ręki. To samo Toshiba
u sąsiadów - T23 w porównaniu z tymi jest naprawdę mobilny. ;)
Zresztą to nie kwestia modelu czy roku w którym został wyprodukowany...
Z laptopów z którymi ja osobiście miałem do czynienia najmniejszym i
najlżejszym jest ThinkPad 560X (233 MHz), a w sklepach dzisiaj spotyka
się ciężkie cegiełki. ;P