Re: Jaki monitor-jakosc kontra cena?

Autor: T.N. <nie_pisac_at_invalid.invalid>
Data: Fri 03 Aug 2007 - 15:19:05 MET DST

Dnia 03.08.2007 Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał/a:

> Pytałem ogólnie.
>
> Ale równie dobrze można zapytać po prostu "Gdzie się teraz kupi
> nowy tani CRT o obrazie lepszym niż LCD". Pytanie równie dobre
> i obawiam się, że odpowiedź również brzmi "nigdzie".

Lepszym niż które LCD?

> Chyba, że dla kogoś obraz lekko nieostry i o słabej geometrii
> jest "lepszy niż LCD", bo ogląda tylko filmy i się to dla
> niego nie liczy...

> Rozwiń, proszę.

Co tu rozwijać? Praca w biurze to nie musi być non stop klepanie tekstu
w Wordzie. Przy tworzeniu dokumentów ze zdjęciami czy grafiką znaczenie
odwzorowania kolorów jest oczywiste.

> Przyzwoite monitory 19", odpowiadające LCD 17", zaczynają
> się około 800 zł. Jak dla mnie bardziej opłaca się kupić
> LCD 19".

I taki LCD 19" będzie miał albo spaprane kolory albo czas reakcji
przeszkadzający w szybkich grach/filmach. CRT też ma swoje wady, ale
IMHO sprawa nie jest tak jednoznaczna. Do tego wątek był o rozwiązaniach
budżetowych, a za jakieś 400 zł można mieć CRT 17", któremu chyba żaden
LCD za podobne pieniądze nie dorówna.

--
T.N.