Re: Jaka karta graficzna do 2D na PCI-E?

Autor: Tomasz Holdowanski <mordazy_at_USUN-TO.poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 11:31:15 MET DST

Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 31 Jul 2007 09:18:09 +0000
(UTC) is the real date, "G.Suss" <g.suss@niespamuj.gazeta.pl> has
written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

>Przymierzam się do wymiany bebechów w komputerze i przejścia na Core Duo
>i płytę z PCI-E, ale mam problem z wyborem karty graficznej.
>
>Docelowe zastosowania to prawie wyłącznie 2D (photoshop, illustrator +
>typowe aplikacje desktopowe, czasem jakiś fim), gry i 3D raz od
>wielkiego dzwonu albo wręcz wcale, więc wydajność pod tym względem mi
>dynda.

Podobny zgryz mialem w robocie i niedawno w domu. W pracy skonczylo
sie na tym, ze zamienilem kompa z pci-e na starszego z AGP, po to
tylko, zeby moc wsadzic tam Matroxa G450 :)

Zasadniczo bardzo dobra opinie maja wlasnie karty Matroxa, z tym, ze w
jakies starocie nie oplaca sie inwestowac - niestety G450 miewa
problemy np. z renderowaniem "ciezkich" stron w Firefoxie. G550, jesli
znajdziesz na pci-e, moze byc warta zainteresowania, tyle ze ma
zaporowa cene. Inne opcje to zakup jakiejs profesjonalnej lub
polprofesjonalnej karty na chipie Nvidia Quadro, lub po prostu
firmowej, dobrej jakosciowo karty na ktoryms z popularnych chipsetow
GeForce lub Radeon. Doslownie pare dni temu mialem podobny dylemat, co
wybrac do domowego kompa, i skonczylo sie na Asusie GF7300GT z
pasywnym chlodzeniem. Moje wymagania byly bardzo podobne do twoich.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.
     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR