Re: Jakosc dzwieku SB X-Fi Xtreme Audio

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Tue 31 Jul 2007 - 22:17:45 MET DST

Dnia Tue, 31 Jul 2007 18:58:33 +0000 (UTC), Silent_Bob napisał(a):

> Rozumiem że mówimy o DD. Dekodowane w sterownikach czy pass-thru?

Mówimy o 5.1. Nikt do tej pory nie poruszał w tym wątku tematu DD,
włącznie z Tobą i mną. DD można dekodować software'owo albo wysyłać
przez SPDIF passthrough w Viście 32-bit. W x64 podobno nie działa
SPDIF passthrough, ale osobiście nie testowałem, bo używam wyjść
analogowych. Przy okazji, w Viście jest jedna fajna rzecz, której
nie da się zrobić w XP, a mianowicie da się skonfigurować 4.1
poprzez wybranie konfiguracji 5.1 i odznaczenie w opcjach głośnika
centralnego - jego sygnał będzie wmiksowany w przednie głośniki,
ale LFE będzie działać niezależnie. W XP był jedynie wybór 4.0
lub 5.1 (6.1 itd.).

> Ale te presety były dotychczas robione przez EAX. Czy pod Vistą się coś
> zmieniło?

Nie jestem developerem Creative, nie wiem jak technicznie to zrealizowali,
byc może całkowicie software'owo, być może przez jakiś wrapper podobny
do Alchemy.

> A jakie są te "ulepszenia"?

W przypadku Audigy[2[zs]] EAX, CMSS oraz wszystko, co wymaga konwersji
(kiepskiej jakości) do 48KHz i przepuszczenia przez DSP EMU10K2.

> Czyli nie działa ;)

Karty serii Audigy nigdy nie były dedykowane do profesjonalnego recordingu,
tak więc brak ASIO 24/96 to nic istotnego (99% użykowników nie wie nawet
co to jest to ASIO i do czego sie tego używa)

>Swoją drogą dzięki za informacje - czyżbyś miał X-Fi z
> Vistą?

Mam Audigy 2ZS z Vistą - przecież rozmawiamy o płatnych sterownikach
(a w zasadzie nie sterownikach, tylko wrapperze EAX DirectSound <-> OpenAL)
dla kart starszych od X-Fi. Dla X-Fi Alchemy jest bezpłatne.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]