Re: Jakosc dzwieku SB X-Fi Xtreme Audio

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 31 Jul 2007 - 13:10:10 MET DST

qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:

> Xtreme audio to kastrat jakich mało. ;) Kiedyś widziałem tabelkę
> porównawczą i zdziwiłem się, że "to coś" sprzedają. :(

            Bo to jest nic innego jak AudigySE vel Live24bit pod inna nazwa i z
innymi sterownikami. To prawdziwe #$$#$##%^ i szukanie frajerow sprzedawac
toto pod nazwa X-Fi za taka cene. Zreszta CL slynie z takich zagrywek -
dawno mieli pomysl by placic za aktualizacje sterownikow do swoich kart, co
sie AFAIK teraz zrealizowalo bo zycza sobie ~10$ za sterowniki do Visty do
kart starszych niz XFi. Kolejny powod by pokazac srodfkowy palec CL, tylko
co wybrac, bo krettura podobnie jak MS zniszczyla albo wykupila
konkurencje. W koncu jedna z nielicznych ciekawych cech XFi czyli dobre
HTRF na sluchawkach to nic innego jak lekko poprawione (po 7 latach
zastoju, a nawet cofania sie!) rozwiazania Aureala 2.0.
            Do samego sluchania muzyki ja bym Live! nie ruszal, co najwyzej
powylaczal wejscia by tak nie szumial i recznie ustawil equalizer na KXach.
Niedawno zmienialem Live1024 na Audigy SB0090 i w muzyce nie slysze
najmniejszej roznicy (no moze ciut mniej szumi). Bralem ten model z pelna
swiadomoscia ze nie odtwarza poprawnie dzwieku 24bit, ale takiego zrodla po
prostu nie mam, a nawet jak bede mial to nie stac mnie bedzie na glosniki
i wzmacniacz na ktorym uslyszalbym roznice miedzy 16 i 24bit, bralem jako
najtansza opcja do wspolczesnych gier z EAX do 4.0 wlacznie, a i firewire
lepiej jak jest niz by mialo nie byc. Za ~60 zl to IMHO bardzo rozsadne
rozwiazanie, bo 300 zl na Xtreme Music nie mialem ochoty wydac. Zdecydowalo
zle odtwarzanie dzwieku w FEAR - zanikanie, wielokrotne niepoprawne echo
oraz glosniejsze efekty z oddali niz przy wlasnych sznurowadlach na Live
tylko z EAX 2.0. W koncu jedna gierka kosztuje mniej wiecej tyle ile
wymiana dzwiekowki z Live! na Audigy SB0090.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl