Re: Opinie o ASROCK 4CoreDuall-VSTA/ SATA 2

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Sun 29 Jul 2007 - 18:01:47 MET DST

edi napisał(a):
> Witam
>

> Czytałem dobre recenzje wynalazków w stylu asrocka i się zastanawiam nad
> tanią przesiadka na Pentium Dual Core 2140? Może ktoś użytkujący takie
> cudo się wypowiedzieć?

Ja zrobiłem podobnie ale na inną płytę główną (Asrock 755i65G i E2160).
Zachowałem pamięci DDR1 (2x512MB), kartę grafiki na AGP i do tego
nadkręciłem CPU natychmiast na 266FSB (300MHz sprawiało problemy
jak się zdaje przez zasilacz bo po wyjęciu grafiki AGP i korzystaniu
ze zintegrowanej znikały).

Jakie wrażenia? Dużo, dużo szybciej jest niż na starym AthlonieXP
i to zarówno w testach syntetycznych jak i rzeczywistych aplikacjach.

Co do 4CoreDual-VSTA to według:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3024

wydajność jest przyzwoita choć trzeba się liczyć, że w programach
obciążających podsystem pamięci może być wolniej. Z drugiej
strony używa się różnych programów więc biorąc pod uwagę cenę
jest to jak najbardziej imho do zaakceptowania.

Pozdrawiam,
Radek