Re: problem z dyskiem sata2 (tryb udma5)

Autor: Chiarstic Slide \(aphex\) <no_at_no.no>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 23:21:47 MET DST

> Widocznie podajesz nie odpowiednie stery. Maja byc do kontrolera AHCI a
> nie
> RAID. Na plycie/stronie producenta masz napewno dla tych dwoch trybow

chip ICH8 nie obsluguje podobno ahci i dlatego nie chce zaskoczyc,
probowalem
juz wiele razy i pisali o tym. (werja ICH8R obsluguje).
z reszta akurat nie o AHCI mi chodzi tylko o te tryby predkosci jak na dole.

> dysk chodzi na ultra dma mode 5 a powinien chyba na 7,
> A nie 6?

dysk jak i płyta są sata2.
na intelowskim ich8 sata2 wykrywa mi i przydziela UDMA5,
zaś na gigabytowym sata2 (chipset jmicron) wykrywa mi jako UDMA6.
powinien jako UDMA7 (nawet hdtune to pisze ze supported)

> Z moich testow z mostkiem ICH8 (Asus p5b deluxe) Wyniklo iz transfer z
> dysku przy trybie AHCI jak i EIDE jest dokladnie taki sam. Tylko, ze AHCI
> obsluguje NCQ, co daje zmniejszenie ilosci skokow glowicy dysku.

no wiem, na ahci mi tak nie zalezy ale chce by ten dysk chodzil szybciej,
tzn normalnie.