Re: Co sie stalo z cenami laptopw

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Mon 23 Jul 2007 - 13:45:24 MET DST

"John Smith" 46a11d17$0$16350$88260bb3@free.teranews.com

> Kupiłem szczoteczkę elektryczną polskiej firmy eldom. Zepsuła się po 3
> miesiącach.

BTW zębów -- mnie dentysta odradził takie szczoteczki w ogóle, a i inni
dentyści też bez entuzjazmu podchodzą do szczoteczek jakichkolwiek. Ten
akurat polecił mi coś, czego już nie pamiętam, a co kosztuje ,,majątek''
i... gumę do żucia Orbit bez cukru. :)

Zanim żułem gumę -- miałem duże problemy z zębami, choć je szczotkowałem
regularnie co najmniej dwa razy dziennie pastą elmex. Od jakiegoś czasu
zęby wzmocniły się -- gumę żuję raczej regularnie. :) Oczywiście także
myję szczoteczką i pastą -- eksperymentuję także z Colgate, Signal,
blend-a-med itp., ale głównie elmex.

Nie każdemu przypada do gustu moje żucie, ale niewiele mnie to obchodzi. :)
Papierosy (palenie papierosów) w tym kraju przechodzi bez bólu (choć jest
szkodliwe dla zdrowia i niczym dobrym nie jest uzasadnione) a żucie gumy
(która wzmacnia zęby) bywa na tak zwanym cenzurowanym.

> Wyroby techniczne polskie są nawet gorsze i w dodatku
> drogie. Fabryka telewizorów polskich "Neptun" wypadła z rynku. Poza tym
> my nie mamy żadnych własnych maszyn do linii produkcyjnych. Większość
> linii jest zakupywana za granicą. Nie posiadamy żadnych własnych maszyn
> do produkcji układów scalonych których stopień integracji dorównuje tym,

Bo taka była polityka PRLi -- kopiowanie zachodnich układów. Był to element
zimnej wojny i wyścigu zbrojeń. Podobne jest to gry w szachy -- jakiś czas
idzie takie naśladowanie całkiem dobrze, aż w pewnym momencie nie można
skopiować ruchu przeciwnika i się przegrywa.

III Rzeczypospolita niewiele zmieniła -- raczej wyprzedała co mogła
i kilkakrotnie zwiększyła swoje zadłużenie. :) Nazywało się to prywatyzacją. ;)
Dopiero niejaki Andrzej Lepper (były marszałek sejmu, były wicepremier, szef
Samoobrony, itd.) przyłożył skutecznie :) rękę do obalenia polityki
,,wielkiego ekonomisty'' (jak go określiła Balcerowiczowa) Leszka Balcerowicza.

> które są umieszczane w nowych zagranicznych wyrobach komputerowych. Nie
> wiem nawet czy w Polsce są fabryki zagranicznych firm produkujące takie
> układy scalone. Z wyrobami chińskimi różnie jest. Wyroby komputerowe

Ale wiadomo, że tak właśnie okiełznano faszystów (gospodarką) po II wojnie
światowej i tak starają się niedobrzy ;) Hamerykanie powstrzymać falę
ludobójstwa w Chinach i w ogóle międzynarodowe zagrożenie, jaki stanowią
pokomunistyczne Chiny. Innym słowy -- z jednej strony trzeba się starać
i Chińczyków traktować poważnie (dzięki czemu nie będzie z nimi wojen)
a z innej -- trzeba na nich uważać i nie oddać im zbyt nowoczesnej technologii,
aby w razie czego ;) nie obrócili jej przeciwko państwom ,,cywilizowanym''.

Dzięki tej polityce -- telewizory (przeciętny) na pewno można u nich kupować. :)
(a czołgi czy rakiety -- niekoniecznie)

> często są pełnowartościowe. Przy innych wyrobach zależy jak się uda, ale
> i tak ich wartość rzeczywista jest wyższa niż ta za którą sprzedają je
> fabryki chińskie. Wyroby Korei Południowej też nie są najlepszej jakości.

Sytuacja podobna do chińskiej -- też gospodarka budowana polityką USA,
tyle tylko, że Korea Południowa jest mniej niebezpieczna od Chin.

-=-

BTW chińszczyzny -- kupiłem sobie wieżyczkę SONY chińskiej produkcji.
Wygląda jak produkt z przeszłości (niby wszystko na miękko, poza
otwieraniem kieszeni z kasetą i wkładaniem MD -- wysuwa się miękko)
ale pracuje poprawnie. :) Chyba jest jedną z ostatnich wieżyczek
z magnetofonem, MD z lat dziewięćdziesiątych i CDR/RW. Tradycyjnie ;)
nie ma wyjść cyfrowych, jeśli nie liczyć interfejsu USB ze straszliwym
oprogramowaniem SONY, którego zadaniem jest walka z piractwem domowym. :)
Wszystko wskazuje na to, że wieżyczka przeleżała w magazynach kilka lat,
ale sprzedawcy zapewniali, że otrzymali ją w tym roku.

Pracuje (jak na razie pół roku) bez najmniejszego zarzutu. :) (jeśli
nie liczyć celowego utrudniania kopiowania)

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'