Re: Do ilu można obniżyć taktowanie grafiki ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Jul 2007 - 13:48:18 MET DST

Agent <agentmietek@op.pl> wrote:

> To co robicie to dla mnie bzdura kompletna.

            Zapraszamy ponownie jak juz odkryjesz profile wydajnosci ;>

Dla ulatwienia - nawet nVidia w sterownikach dla wspolczasnych GF ma
domyslnie ustawione 3 profile wydajnosci z roznym taktowaniem do:
- 2D
- lekkiego 3D (w to wchodza nawet filmy z wypuszczaniem nakladni video
  przez DirectShow w VMR7/9 przez DX jako plaszczyzny (tekstury) 2D
  albo i 3D z pixel shaderami poprawiajacymi jakosc wideo.
- domyslne, pelne taktowanie do 3D.

ATI Tool, RivaTuner itp. tweakery potrafia po prostu zachowac nad tym
wieksza i bardziej elastyczna kontrole. Nie wiem jaka tam u siebie
cholubisz grafike, ale jesli cos wspolczesnego z monitorowaniem
temeperatury GPU to odpal sobie w trayu ATI Tool i zobacz jak to sie
nagrzewa nawet w 2D na domyslnym taktowaniu w takie upaly jak teraz.
Przez przegrzanie i to nie tylko w 3D padla juz nie jedna karta -
celowaly w tym niestety szczegolnie Radeony9800 - R300 to byl swietny
chip, ale strasznie pradozerny i goracy.

> Na co kupowac grafikę za kilka stów i obniżac jej wydajność jak się max
> da?

            Dzisiejszy odcinek Ulicy Usenetowej sponsoruje link
http://tinyurl.com/2alhw8 ;>

Nie wiam dlaczego zafiksowales sie na jednym ustawieniu - od tego sa
profile wydajnosci, w tym rowniez automatyczne. Naprawde nei ma sensu
przegrzewac GPU i pamieci GDDR3 na wspomniane niedawno 900(1800 DDR) MHz
do obslugi firefoxa czy xnews. Osobisty destop to komputer do wszystkiego,
zarowno do pracy, zrodlo informacji (od tego IMHO jest przede wszystkim
internet) a w wolnej chwili rowniez gier, choc to ostatnie zastosowanie to
nie wiecej niz ~1-3% spedzanego przy komputerze czasu, przynajmniej w moim
przypadku. Zauwazylem niestety pewna prawidlowosc, ze od ladnych kilku lat
gierki kupuje "na polke": kupie sprawdze, i odstawiam bez grania. Z
ostatnich nabytkow udalo mi sie ustrzelic na Allegro Command&Conquer The
First Decade za cale 20,50 zl, a w kolejce do zagrania czeka od dawna
Company of Heroes itp.
            Jednoczesnie wspolczesny GPU to nie tylko gry - Visty nie trawie, ale
przypomne chociazby o akceleracji wideo w FullHD H264 itp - do tego przy
jednordzeniowym CPU potrzeba wspomagania GPU - chocby purevideo z GF7600.
X2 pod S939 osiagaja chore ceny, a przez pomysly MS "z wiazaniem i
przyklejaniem" OEMow nie zmienia raczej w najblizszym czasie na AM2.

> Nie lepiej kupic sobie rive albo GF 2 MX na allegro za 20 zł a za
> resztękupić np wiecej ramu

            Nie. Powody masz obszernie podane powyzej, bo chyba z powodu upalow
szkoliwych nie tylko dla GPU wyobraznia dziala na zolnionych obrotach.
Grafika ma byc dostosowana do zastosowan - jakbym byl zapalonym graczem,
to zapewne zamiast sredniaka GF7600GS GDDR3 mialbym GF8800 w multimedialnym
desktopie. Za to w konfigu czysto do pracy (pod linuksem, gdzie praktycznie
nie ma gier) nadal uzywam 16MB Matroxa G450 GH i sprawuje sie bardzo
dobrze, nawet w odpalonym z ciekawosci AGLX zefektami podobnymi do slynnego
i wyjatkowo zasobozernego Aero, a w komputerze sieciowym na FreeBSD siedzi
sobie hiper-duper Trident8900D 512 kb na ISA ;>

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl