Re: HIMEM.SYS:Warning: Address line A20 already enabled ???

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 20 Jul 2007 - 12:26:06 MET DST

"Piotr" f7pva3$o4f$1@atlantis.news.tpi.pl

> pozatym Partition Magic szybciej zrobi mi cała operację związana z podziałem dysku

Czasami nawet dużo szybciej. Ja używałem kilku wersji tego czegoś
i po którymś fatalnym błędzie zarzuciłem ten program zupełnie. To
wręcz nie jest partycjoner, ale niszczarka partycji/dysków. :)

Używam Paragonów -- niby błędy tam są, ale jak dotąd żaden nie okazał
się fatalny w swych skutkach. (a testowałem to co najmniej ostro)
W porównaniu z Magicznymi -- jest doskonały. W porównaniu z innymi
aplikacjami Windows i samymi Windows -- też jest doskonały.

No i jest w Paragonach niemal wszystko, co jest potrzebne do zabawy z partycjami.
Nie ma (nie znalazłem jak dotąd) tylko prostego kopiowanie samych BootSektorów.

-=-

Formatowanie partycji trwa przysłowiową chwilę, bo to tylko zapisanie struktury
partycji. Jeśli jakiś program robi to długo -- prawdopodobnie nie tylko formatuje,
ale i sprawdza powierzchnię, co jest zazwyczaj stratą czasu. Podobnie i zakładanie
partycji trwa chwilę, bo jedynie zmienia się wpis w MBR (w przypadku partycji
Primary lub Extended) lub w sąsiednich (w przypadku partycji logicznych, wewnątrz
partycji Extended) i w tej tworzonej. W zasadzie każdy partycjner robi to równie
szybko, o ile nie sprawdza powierzchni dysku.

Paragon ma to do siebie, że zanim zacznie coś zmieniać, dokonuje sprawdzania
poprawności logicznej, co nie jest bez znaczenia. No i jest bardzo ostrożny.

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'