dysk muli...?

Autor: vrinx <a_at_w.pl>
Data: Fri 20 Jul 2007 - 10:32:31 MET DST

kompek w konfiguracji Barton 2500+ @2100MHz, 512 DDR RAM, płyta Asus A7N8X
nforce 2, radek 9600XT, dysk Maxtor 85 GB 7200 obr + DVD-RW i CD-RW, karta
firwiere i TV.

do tej pory nie zauważyłem wolniejszej pracy dysku... dopiero po zakupie
Firewire i zgrywaniu z cyfrówki doszedłem do wniosku że wąskim gardłem jest
dysk. Zrobiłem defragmantacje itp. dysk ma dwie partycje 20 GB i 60 GB.
Programem Ulead Video Studio nie ma szans zgrywać - dysk mieli co kilka minut
i gubi klatki, przycina obraz. Zacząłem zgrywać programem Win DV i jest w
miare OK. Ale i tak chyba dysk jest wąskim gardłem, co ostatnio zauważyłem
podczas kopiowania zdjęć z DVD (Liteon 16X). Ile powinna trwać taka operacja ?
Jak to przetestowac? Co może być z tym dyskiem nie tak? Pasek? A może kupić
drugi szybszy? Czytałem że to jest dobre roziwązanie przy obróbce filmów?
Czy do tego kompa kupić dysk SATA? ta płyta chyba nie obsługuje ale może na
przeszłośc się przyda?

dzieki z góry

vrinx

--