krótkie pytanie - reinstalcja xp i dysk 160 gb

Autor: <freemanek_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Wed 18 Jul 2007 - 13:31:16 MET DST

mam krótkie pytanie - jako, że co jakiś czas, na moim blaszaku nie chce się
coś uruchomić, pojawiają się komunikaty o błędach, nie zawsze działa wszystko
tak jak należy; to zacząłem się poważnie zastanawiać nad formatem dysku i
reinstalacją systemu (zresztą nie robiłem tego od 2 lat, albo i więcej, jakoś
tam wszystko działało....)

Ale przed tymi działaniami powstrzymuje mnie jedna rzecz, a mianowicie - mam
dwa dyski twarde WD, jeden 80GB, gdzie jest system i programy, drugi 160 Gb,
gdzie mam muzę, jakieś dokumenty, itp. itd.
I kiedyś zrobiło mi się tak, że przy instalacji nowego systemu, na dysk 80GB,
wszystko ładnie pięknie się uruchomiło z jednym małym wyjątkiem - system nie
widział dysku 160GB i zawartych na nim danych... Nie pomogło nic - musiałem tą
160tkę sformatować i odzyskiwać te dane za pomocą jakiegoś programu do odzysku
danych, potem część działała, a część nie działała.

I teraz moje pytanie - czy jeżeli sformatuje ten dysk 80GB i na nowo
zainstaluje XP, czy czeka mnie ten sam problem?? niemożność odczytu dysku
160GB?? Bo jak tak to wolę się męczyć i nic nie formatować i reinstalować....