Problem z wyborem monitora LCD 19''

Autor: Piotrek <pkmail_at_eltrix.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 22:50:13 MET DST

Witam,
Przymierzam się do zakupu monitora LCD 19'' do typowych zastosowań domowych.
Potrzebuję go do pracy biurowej (aplikacje, Internet), grania w gry FPP i
oglądania filmów. Na rynku jest dostępnych bardzo wiele modeli i można się
naprawdę pogubić :). Wg opisów które przeczytałem najważniejsza jest matryca
TFT, MVA, PVA - każda ma swoje wady i zalety. Mam dylemat czy wybrać panel
typu wide czy standardowy. Proszę o doradzenie który z niżej wymienionych
warto kupić i dlaczego

1) IIYAMA E1900S-B2
2) SAMSUNG 19" 931BW
3) ASUS VW192 LCD 19"
4) BENQ FP93G X+ 19"
5) SAMSUNG 970P 19''
6) BENQ LCD FP93GP 19"

Mam zaufanie do firmy Iiyama jednak parametry E1900S-B2 nie są zbyt
wygórowane. Podobno nie warto sugerować się producentem monitora bo
ważniejszy jest producent i model matrycy. Na forach dyskusyjnych można
znaleźć wiele pochlebnych opinii na temat paneli Benq ze względu na bardzo
dobry stosunek cena / jakość. Samsung jest znanym i cenionym producentem
jednak ma wielu przeciwników sugerujących awaryjność produktów. Asus jest
znany z produkcji dobrych płyt głównych - ciekawe czy potwierdzi się to w
przypadku monitorów LCD.
Jak jest z gwarancją na uszkodzone piksele (bad i sub pixels)? Czy możliwa
jest wymiana na nowy po pojawieniu się choćby jednego uszkodzonego piksela?
Czytałem że są normy dopuszczające pewną ilość i każdy producent je stosuje.
Nie chciałbym tym postem wywołać kolejnej wojny bo zdaję sobie sprawę że
opinie będą różne ale proszę o rzeczowe skomentowanie każdego z
przedstawionych przeze mnie modeli i pomoc w dokonaniu trafnego wyboru. Na
panel nie chcę wydać więcej niż 1500 zł. Pozdrawiam.

Piotrek