Re: Samoczynny restart komputera - co jest winne?

Autor: Jurek W <jurwaw_at_klub.chip.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 14:32:03 MET DST

MadMan pisze:

> Także. Jeśli chcę zmierzyć dokładnie napięcie w okolicach 12V, a skalę
> mam do 30, to nie zmierzę. Podobnie przy napięciu 5 i skali do 10, oraz
> 3 i skali także do 10.

To o czym piszesz, to jest kwestia właściwego doboru przyrządu
pomiarowego do wielkości mierzonej, a nie błędu pomiaru wynikającego z
klasy przyrządu pomiarowego i sposobu wizualizacji wyników pomiarów.
Twoje wywody prowadzą do ciekawego wniosku:
Nawet amatorsko wykonany przyrząd cyfrowy jest dokładniejszy od
wzorcowego przyrządu analogowego.

> Niestety metrologia dla mnie jak na razie jest zagadką.

Przy całym szacunku dla Twojej Osoby, ale to widać mocno, szczególnie po
poprzednich trzech zdaniach Twojej wypowiedzi. Nie wszyscy muszą się na
tym znać.

> Nie, pierwszy raz takie coś czytam.

To znaczy jesteś bardzo dobrym fachowcem w innej dziedzinie, bo w
dziedzinach powiązanych z elektrotechniką masz duże braki. Nie można być
dobrym we wszystkim.

> Ale na pewno lepiej zmierzy się niż miernikami z płyty głównej.

Specjalistycznymi tak. Ale tylko specjalistycznymi, opracowanymi
specjalnie w tym celu. Fakt odczytu cyfrowego to dużo za mało, aby
pomiar uznać za wiarygodny.

Jurek W