Re: Samoczynny restart komputera - co jest winne?

Autor: Jurek W <jurwaw_at_klub.chip.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 13:42:17 MET DST

MadMan pisze:

> Ja proponuję właśnie takim, byleby miał cyfrowy odczyt. Ja mam z
> odczytem analogowym (wskazówka) co wyklucza pomiar ze względu na bardzo
> kiepską dokładność.

A czy Twoim zdaniem dokładność miernika zależy od tego, czy jest on z
odczytem analogowym, czy cyfrowym?
Jestem elektrykiem (ponad ćwierć wieku praktyki). Na metrologii uczyli
mnie czego innego, praktyka pokazała słuszność tych nauk.

Odnośnie cyfrowych, czy wziąłeś poprawkę, że napięcie pochodzące z
zasilacza komputerowego nie jest napięciem stałym? Jest to napięcie
zmienne w czasie, ale opisu jego zmienności w czasie nie da się opisać
za pomocą funkcji sinus. Uniwersalne mierniki, zarówno analaogowe jak i
cyfrowe, niezależnie od klasy, są skalowane dla wielkości stałych i
sinusoidalnych.

Jak widzisz z tego że mierniki niespecjalistyczne (wykonywane do
wszystkiego, a nie pod kątem konkretnego pomiaru), choćby najwyższej
klasy mogą się okazać przy pomiarach wielkości impulsowych totalnie
nieprzydatne.

Jurek W