Re: Samoczynny restart komputera - co jest winne?

Autor: Jurek W <jurwaw_at_klub.chip.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 12:37:08 MET DST

BETON pisze:
> JUrek moze jesteś elektrykiem- ale ja mam praktyke w PC
> i chociaz nawet ja nie jestem wróżką - i mozna tylko strzelać w ciemno
> jaka jest przyczyna

Ja też mam takową praktykę, nie tylko w PC. Jest tu duże
prawdopodobieństwo uszkodzonego zasilacza, ale tylko prawdopodobieństwo.
Prywatnie też zasilacz z był sprawcą niepoprawnych zachowań. Tyle, że
miarodajny pomiar napięć można przeprowadzić niezależnie od metody pod
obciążeniem. Szczególnie w zasilaczach o innym napięciu niż stałe lub
sinusoidalne.
Odczyt z BIOSa na biegu jałowym jest też miarodajny w przypadkach
skrajnych. Przy dopiero rozpoczynającym sie uszkodzeniu, napięcia z
BIOSa bardzo często mieszczą się w granicach tolerancji.

> stąd strzał graniczący z pewnością ze to zasilacz...

Też przypuszczam, że zasilacz jest winowajcą, stąd ten krok jako
pierwszy podpowiadam. Pewności na 100 procent nie mogę mieć dokąd nie
usunę przyczyny.

Jurek W