Re: Samoczynny restart komputera - co jest winne?

Autor: Jurek W <jurwaw_at_klub.chip.pl>
Data: Mon 16 Jul 2007 - 14:50:23 MET DST

BETON pisze:
> zasilacz do wymiany.
>
> Chyba ze siedziesz w elektronice to mozesz wymienić kilka kondensatorów
> ktore masz na 100% napuchniete.
> Ale skoro to jakiś "logic" to najszybciej i bezpieczniej bedzie
> wymienić cały zasilacz - nawet taki za 60zł...

Fakt, jestem tylko elektrykiem. Doktoratu w swojej dziedzinie nie mam.
Skąd masz pewność, że na płycie lub w zasilaczu Marka są napuchnięte
kondensatory?
Jak Ci jakiekolwiek urządzenie szwankuje, to czy zaczynasz diagnostykę
od rozkładu na czynniki pierwsze czy od rutynowego sprawdzenia spraw
podstawowych?
To że urządzenie jest tanie nie znaczy, że z definicji jest bublem.
Największym partaczom udaje się czasem zrobić coś dobrego i najlepszym
fachowcom wyprodukować niewypał.
A jak wymiana zasilacza nic nie da, to co następne wymienić w ciemno,
oczywiście wydając kolejne ileś złotych? Czy wtedy masz pewność, że
strzał jest trafny?

Jurek W