Re: Jaki monitor do pracy z AutoCAD?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 15 Jul 2007 - 11:50:09 MET DST

Sanctum Officium pisze:
> Monitory TN tak sobie oddają kolory i mają nie za dobry kontrast. Te wyższej
> klasy (PVA, IPS) są jednak lepsze.
Zgadzam się. Ale czy super kolory i megakontrast jest istotny do
oglądania cienkich linii (przeważnie białych lub w podstawowych kolorach
na czarnym tle), tekstu i "prostych" brył 3D na ekranie? Ja pracuje
jeszcze przy skręconym kontraście i jasności. Sądzę że do CAD-o podobnej
pracy lcd są bardzo dobre, nie ma problemu z rozmazywaniem cienkich
linii, nie ma problemu z geometrią (która nawet na dobrym trinitronie
budzi pewne wątpliwości "czy aby napewno te linie są równoległe?")

W zasadzie dużo bardziej męczące od ograniczonej głębi tonalnej jest
smużenie przy przesuwaniu ekranu, gdy linia "na jednego pixela gruba"
jest gaszona i malowana zaraz obok (u mnie to bardzo brzydko widać na
Fujitsu, dlatego robi tylko za monitor "z paletą narzędzi"). I tutaj
czas reakcji jest istotny, cała reszta mniej.