Re: problem z legalnoscia

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Wed 11 Jul 2007 - 03:07:59 MET DST

PSYLO wrote:

> Dostałem jako firmowy samochód Forda Mondeo. Stwierdziłem jednak, że nie
> mieści się w moim garażu. Ukradłem więc na pobliskim parkingu Fiestę.
> Czy jeśli policja będzie sprawdzać dokumenty to narobią mi kłopotów?

Wyjątkowo idiotyczne porównanie...

W Polsce karalne jest np. nielegalne (tj. bez zgody kogoś uprawionego)
powielanie kopii programów. Czyli albo człowiek ma oba nośniki
"oficjalnie" (i z punktu widzenia prawa karnego może mieć w nosie jakieś
głupie licencje) albo nie ma oficjalnego nośnika na XP (i wtedy tak czy
inaczej ma problem, chyba żeby uznać deklaracje mikrosyfa, że "licencja
obejmuje" za zezwolenie na skopiowanie nośnika od kogokolwiek z XP).

Tak na marginesie: oczywiście za używanie oprogramowania niezgodnie z
umową cywilną może druga strona umowy teoretycznie może pozwać, ale są
dwa problemy: (1) powód musi udowodnić, że poniósł jakąś konkretną,
wymierną stratę oraz (2) powód musi najpierw dowiedzieć się o złamaniu
umowy, ale nie ma takiej legalnej możliwości (a policja nic mu w tym nie
pomoże, bo policja z zasady nie zajmuje się sprawami cywilnymi, w
szczególności nie może przeprowadzać żadnych przeszukań na zlecenie
prywatne).