Re: Jak przechowywać płytki CD/DVD?

Autor: Artur <a_at_k.com>
Data: Tue 10 Jul 2007 - 20:47:43 MET DST

> Co do przechowywania bez osobnych pudelek - upewnij
> sie piec razy, ze nie maja mozliwosci rysowac sie same o
> siebie. Jak juz to zrobisz, to upewnij sie jeszcze raz.
To jest problem ewentualnego porysowania, dotyczy chyba
nie tylko płytek nagranych, ale także czystych, trzymanych,
a tym bardziej przenoszonych, w spinglu.

A jak to jest z ewentualnym odkształceniem z powodu ciężaru?
Tutaj bardziej interesuje mnie przypadek przechowywania
nagranych płytek w kopertach papierowych jedna na drugiej.
Jaką ilość płytek można w ten sposób przechowywać bez
narażenia ich na odkształcenie lub inne uszkodzenia?
Czy słuszna jest opinia, że płytki powinny być przechowywane
pionowo?

Ponadto czasem kilka płytek dotyczy jednego tematu i nie chcąc
ich narażać na ewentualne porysowanie każdą przechowuję w
oddzielnej kopercie papierowej. W celu utrzymania porządku
grupuję je w całość przy pomocy gumki-recepturki.
Mam nadzieję, że to nie może spowodować jakiegoś uszkodzenia,
co najwyżej papierowej koperty, ale to nie problem. Mam rację?

Pozdrawiam
Artur