Re: Jak przechowywać płytki CD/DVD?

Autor: CodeBoy Praca <codeboy1_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Jul 2007 - 13:01:38 MET DST

Dnia 10-07-2007 o 12:37:37 Artur <a@k.com> napisał(a):

> Witam!
>
> Jak należy przechowywć nagrane płytki CD/DVD
> żeby jak najdłużej można było z nich korzystać:
> pionowo, poziomo czy pod jakimś kątem - na
> przykład w długim ale niskim pudełku?
> Czy lepiej przechowywać w kopertach "otwieranych":
> szerokich lub wąskich, czy raczej w plastikowych
> lub papierowych?
> A może w spindlu bez kopert?
> Czy były robione jakieś badania lub co wynika
> w tej sprawie z doświadczeń użytkowników?
> A jak to wygląda w przypadku płytek do nagrania?
> Czy przechowywanie płytek przez dłuższy okres czasu
> [...]
Ja kupuje w miare firmowe płytki, są nawet serie ze "złotem" cena jest
chora, ale mam taką jedna płytke juz 11 lat i cały czas trzyma dane.
Ostatnio kupuje te i jestem z nich narazie zadowolony
http://www.emtec-group.pl/pliki/products/optical_media/dvd_plus_minus_r/4p_gold_gb.pdf
a najlepiej i tak raz na jakiś czas zgrać ważne dane na nowy nosnik, i
mieć kilka kopii :)
ew. kupić twardy dysk, podłaczyć zgrać dane i odłożyc w bezpieczne miejsce
;)

--
www.landmedia.pl