Re: komputer do prostego biura

Autor: Shaman <shaman_at_nospam.pl>
Data: Tue 10 Jul 2007 - 10:34:11 MET DST

Użytkownik "ins84" <publiczny@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:f6u75i$93e$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czy ktos mogłby doradzić jaki sprzęt (głownie chodzi o komponenty) można
> kupić w przedziale cenowym 3000-3200 zł (ani mniej ani więcej!) do biura?
> Ma to być prosty komputer, na którym oprócz wypisania faktury i napisania
> pisma w Wordzie, można zobaczyć film i posłuchać muzyki. Jakiekolwiek gry
> są sprawą drugorzędną, aczkolwiek dobrze by było, żeby można było odpalić
> jakąś gierkę 3d (niekoniecznie nową). W skład komputera mają wchodzić:
>
> Monitor 17` LCD (lub 19`)
> Drukarka Kolorowa Atramentowa (ekonomiczna=>atrament)
> Komputer (+mysz+klawiatura+glosniki)

> [...]

za 3200 chcesz nabyć to wszystko łącznie z MsOffice?? :) będzie ciężko

widzę 2 opcje:

(1)
- pomyśl o kupieniu na allegro jakiegoś DELLa Optiplex'a - np GX270
wydasz na to około 800 i masz za tą cenę ładnie wyglądający cichutki (!!!)
sprzęt na P4, 512MB RAM, 40GB HDD i co najważniejsze legalnym WinXP PL (nie
wszędzie jest PL - trzeba wyszukać)
- jeśli w zestawie nie ma oryginalnej klawiatury i myszki to bez problemu
można kupić na allegro.
- do tego jakiś moniek LCD w czarnej cieńkiej ramce i masz idealny sprzet do
biura.
- przy normalnej pracy ten komputer jest prawie niesłyszalny pomimo tego że
stoi na biurku przed Tobą - siedze przy takim w pracy więc mówię jak jest.
można go postawić pionowo lub poziomo. Obudowa slim nie zajmuje dużo
miejsca.

(2)
alternatywą jest złożenie taniego zestawu na AMD Athlon64. Dobra wydajność i
mało ciepła (czyt: ciche chłodzenie). Najtańsza płyta ze zintegrowaną
grafiką na GF6150 (nawet GF6100 wystarczy).. ale wtedy sam najtańszy
windows kosztuje tyle ile połowa dobrego komputera polisingowego.

rok temu złożyłem fajny zestaw za około 2000.. ale z WinXP Home OEM.. do
biura chyba taka licencja się nie sprawdza (ale nie jestem pewien)

PZDR
Shaman