Re: zmiana dysku:ghost i porażka

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 09 Jul 2007 - 21:47:09 MET DST

Marek pisze:
> Wymieniałem dysk w komputerze. Była stara 80-ka PATA, kupiłem nowy 400GB
> sata. Przekopiowałem ghostem dane ze starego dysku na niowy i niestety....
> kicha. System startuje, ale na początkowych ekranach windows XP się kończy.
> W trybie awaryjnym też się nie da uruchomić :(. Coś źle zrobiłem, czy po
> prostu gohst sobie nie radzi z takim zadaniem ?????
Co prawda NTG, ale pomoge. Zapewne konczy sie niebieskim ekranem
"unaccesible boot device" lub cos w tym stylu?

Jeśli masz jeszcze żywy system na tym starym dysku - odpal go, dodaj mu
ręcznie drivery do sata twojej płyty (jeśli wymaga), a potem usuń mu
wszystkie kontrolery IDE/ATAPI itp z menadzera urzadzen. Bedzie chcial
sie zrestartować - ok, pozwól mu się zamknąć ale nie pozwól już
uruchomić ponownie - wyłącz wtedy komputer, podłącz nowy dysk,
przekopiuj ghostem.
W biosie przestaw tryb sata na "ide-compatibility" albo cos w tym stylu
(by sata udawal zwykly dysk ide, by byl wykrywany jako primary master,
wiec nie "native sata mode")
Wtedy powinno wszystko ladnie wstac i pytac o drivery do kontrolera
ide/sata. Inaczej windows bedzie usilnie szukac swojej instalacji/plikow
kierujac sie zapisana w rejestrze droga "zainstalowany kontroler ide" >
"dysk pierwszy na kanale pierwszym" > "partycja ktorastam", a u ciebie
po skopiowaniu przeciez jest "kontroler sata" > "dysk pierwszy na kanale
ktorymstam" > itd