Dziwne zwisy - reset nie pomaga

Autor: Shreek <pulikowSP_at_Mpoczta.onet.pl>
Data: Mon 09 Jul 2007 - 17:08:07 MET DST

Witam

Mam problem z pojawiającymi się (losowo) zwisami komputera i nie bardzo
mogę zdiagnozować przyczynę a może ktoś z was miał podobny przypadek i
coś doradzi.

Otóż:
W zupełnie nieoczekiwanych momentach, może to być zaraz po starcie kompa
lub po kilku godzinach pracy, raz na dzień lub 3 razy na godzinę, nie ma
wpływu na to obciążenie komputera itp - następuje zawieszenie się
systemu w taki sposób, że nie ma reakcji na nic z klawiatury, myszy itd.

Najdziwniejsze jest to, że hard reset powoduje zresetowanie kompa ale
nie chce on wtedy wystartować od nowa.
Jedyny sposób to wyłączenie zasilacza i ponowne włączenie.

Konfiguracja:
MB MSI 7031 RS3M, wbudowana grafika, sieć, audio.
Proc CEL 2GHz
2x256 MB RAM
HDD Seagate 80GB

Pierwsze co mi wpadło do głowy to zasialcz więc zamieniłem z drugiego
komputera i NIC.
Pamięć również w drugim kompie działała bez problemu jak i procesor.

Jedyne co mi się rzuciło dziwnego w oczy to fakt, że BIOS raportuje temp
IGP (chyba grafiki??) aż 90stC co jest bardzo dziwne bo organoleptycznie
nie udało mi się stwierdzić takiej temperatury na jakimkolwiek elemencie
płyty (przecież to by parzyło).

Gdzie szukać przyczyny takiego dziwnego zachowania?
W sumie mogę podmieniać element po elemencie ale czasem "zwisy" są raz
na dwa dni więc diagnostyka mogłaby ciągnąć się bardzo długo.

PS: Pojawia się czasem dodatkowy objaw. Po "zresetowaniu" kompa obraz na
monitorze (LCD jeśli miałoby to jakieś znaczenie) jest podwójny - znaczy
się tak jakby dwa zciśnięte obrazy jeden nad drugim.
Wystarczy wtedy włączyć i wyłączyć monitor lub zaczekać aż windows
przestawi tryb graficzny i jest OK.

--
M.
GG: 1119311