Prosba o ocene zestawu i wystarczalnosci zasilania

Autor: Geralt <przemyslaw26_at_interia.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 12:23:53 MET DST

Witam!

Chcialem prosic o opinie w sprawie mojego zestawu,ktory mam zamiar kupic, w
szczegolnosci wystarczalnosci zasilania (moze trzeba mocniejszy zasilacz?).
Kupuje jak na razie albo w komputronik.pl, albo esc.pl. Jak podaje 2 czesci,
to ten 1 obecnie u mnie wygrywa:).

Zestaw:
1) Procesor: Intel Core2 Duo E6420 2.13 GHz (S775) BOX
Mam nadzieje puscic go na 3200 MhZ, a byc moze odrobine wiecej, jesli bedzie
dobrze szedl i nie wstrzymaja go pamieci.
2) Plyta Glowna: Asus P5KC /intel P35/ lub
Gigabyte P35C-DS3R
Obie plyte powinny obslugiwac Penryna i dobrze sie krecic (?). Obie tez
obsluguja zarowno ddr2 jak i przyszlosciowo ddr3.
Z tego co czytalem Gigabyte ma lepsze napiecia (lepsza stabilizacja napiec)
ale za to przy FSB 416-417 sporo traci na wydajnosci pamieci przez "strap".
Asus jest tu znacznie lepszy w podkrecaniu.
3) Wentylator: Scythe Ninja Plus Rev. B lub Scythe Infinity
Ale pewnie wybiore Ninja, bo mniej wazy u potrzebuje odrobine mniej miejsca
w budowie, a w zasadzie efekt chyba poodbny? pytanie czy wejdzie do obudowy
i na plyte?
4) Obudowa - Thermaltake Soprano DX Black, czerokosc 21 cm, nie wiem czy
wejdzie wentylator?
5) Pamiec: Corsair Twin2X DDR2 2x 1GB 800MHz CL4-4-4-12 low latency lub Geil
Ultra cl4 800MHz
6) Karta graficzna: GeForce 7900 GS Galaxy 256MB HDTV & 2x DVI (PCI-E)
(600/1600 1.2ns) Cooler Master
Na razie tansza karta, bo mam zamiar przeczekac ten poczatek okresu
directx10. Wg mnie jak zaczna wychodzic gdy pod dx10 to wyjda nowe, lepsze
modele kart graficznych... W przyszlosci bedzie cos mocniejszego, wiec mozna
na ta chwile liczyc cos o zapotrzebowaniu na prad obecnych GF 8800, a w
najgorszym wypadku ATI 2600XT.
7) Dyski twarde: 2 x Seagate 320 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II,
zapis prostopadły) oraz prawdopodobnie jeded stary dysk Seagate200GB pod ATA
8) Zasilacz: Zasilacz do obudowy Tagan 530W - U15 Easycon Serie
zastanawiam sie czy ten zasilacz wystarczy, czy wziac Tagan 580W.
Ewentualnie BeQuiet podobne - ale raczej Tagan, chyba ze przekonacie mnie ze
lepiej ten drugi...
9) Karta muzyczna: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
10) Pasta: Coollaboratory Liquid Pro (1 g) - czy starczy na 2 procki (bo
kupuje 2 kompy takie same, jeden nie dla mnie)?

Bardzo prosze i z gory dziekuuje za opinie i porady.

Pozdrawiam
Geralt