Re: Pecet wylacza sie nagle - uszkodzona plyta/ procek/ inne?

Autor: Janeo <janeo100_at_gmail.com>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 07:46:59 MET DST

On 7 Lip, 22:30, "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> Jak mniemam zmieniałeś FSB biosem, a nie zworkami skoro to 164. Wtedy
> rzeczywiście PCI wynosi 41MHz i po dłuższym czasie któryś komponent zaczął
> wymiękać na takiej częstotliwości :). Zmień zworką na FSB 166 (wtedy w
> biosie ustawiasz FSB "by jumper"), będziesz miał PCI=33MHz

> Jeśli to revizja 1.0 tej K7S8X to rzeczywiście nie pozwala na regulacje
> mnożnikiem CPU. Jeśli to rewizja 3.0 (a chyba tak skoro możesz zrobić
> overvoltage 5%, nie było tego ficzera w rev1.0) to można podkręcać
> mnożnikem, tyle że jest to zrealizowane "starożytną" metodą czyli zworkami
> [...]

Wiem, wiem z tym mnoznikiem.... mam rev. 3, probowalem to dawno temu
robic, to tylko teoria :)
Przy FSB 166 tez chodzi, ale pod stresem Prime95 robi bledy, wiec 164
to najwiecej co moglem miec :).

Co prawda od momentu jak zaczalem tu watek komp jeszcze mi sie ani
razu nie wylaczyl, ale jakas wada musi byc, wiec powoli przymierzam
sie do zakupu, chyba kupie Abita KN9 (albo jego tzw. nastepce mniej
jeszcze znanego AN52) oraz procek AMD 64 4000+ AM2 wraz z nowym Arctic
Cooling Freezer 64 Pro, no i oczywiscie(!) niestety musi byc nowa
karta graficzna pod PCI express bo starej pod AGP tu sie juz nie da
zamontowac, no i pamieci dual 800 MHz DDR2... , 800 zl pęknie -:)
Pozdr. - J