Re: Zakup pamięci

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 07 Jul 2007 - 20:03:18 MET DST

Użytkownik "PiotrS" <jakis@adres.pl> napisał w wiadomości
news:f6nlfq$unp$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Witam !
>

> Mam takie pytanie. Obecnie w komputerze mam dwie pamięci Dual Channel DDR2
> 667 MHz 2x512 MB czyli w sumie 1 GB. Chciałbym dokupić dodatkowe 1 GB. I
> tutaj pytanie - co by się stało gdybym dokupił 1 GB Dual Channel 800 MHz ?
> Płyta zmniejszyłaby częstotliwość pracy tych nowych pamięci do 667 MHz ,
> czy pracowałyby w pełnej prędkości (czyli dwa moduły w 667 MHz i dwa w 800
> MHz)?
> Płyta główna to Gigabyte M55S-S3 na chipsecie Nvidia550.

1) Najpierw sprawdż czy te nowe pamięci bądą chodzić w dualu na twojej
płycie. Bo pamięci parowane do DC nie na każdej płycie ruszą w DC (i wcale
nie znaczy to że im droższe tym mniejsza "szansa" na to). Może się okazać że
wogóle nie ruszą na twojej płycie nawet w singlu.
2) Sprawdź czy nie "gryzą" się we współpracy z dotychczasową pamięcią. Bo
może się okazać, że wszystkie 4 moduły ruszą razem dopiero po np. obniżeniu
częstotliwości do 533. Albo wogóle nie będą chciały ze sobą współpracować.
3) Te 800-ki to chyba CL5 (a dokładniej 5-5-5). AM2 zdajesię "nie lubi" CL5
i może się okazać że w trybie 533 CL4 komputer będzie szybszy niż w 800 CL5.