Re: Obciążenie portu USB

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Sat 07 Jul 2007 - 16:22:52 MET DST

trodol zapodał(-a):
> Witam,
> Chcę podłączyć hub *pasywny* (do którego będzie podłączony nadajnik radiowy myszki bezprzewodowej, pen drive i sieciówka
> bezprzewodowa) do gniazda USB w notebooku (IBM ThinkPad G40). Zastanawiam się, czy w przypadku przeciążenia huba dojdzie tylko
> do zakłóceń w pracy urządzeń USB, czy też może dojść do uszkodzenia gniazda USB w komputerze.
> Wolę tego nie sprawdzać metodą prób i błedów ;)

Teoretycznie można sprawdzić, w managerze urządzeń (jak
to Windows...) w kontrolerach uSB jest zakładka "zasilanie"
i tam jest pokazane obciążenie danego koncentratora (pamietaj,
że może być kilka w komputerze).

U mnie w tej chwili:
pendrive - 100mA
Mysz logotech USB Wheel (optyczna) - 98 mA
dysk 5.4k obrotów 2.5cala + szuflada
USB Ibox - 10mA (czemu tak mało)

Co do takiego sprzętu jak Twój, to nie jest to dużo... Ja miałem jednocześnie
w laptopie:
- muszkę optyczą
- dysk USB 2.5cala
- bluetooth