karta graficzna - nie do grania

Autor: qfel <q_tmp_at_aster.pl>
Data: Thu 05 Jul 2007 - 23:20:16 MET DST

Chce kupic nowy komputer, do pracy biurowej, internetu, czegos tam jeszcze,
w kazdym razie nie grafiki. Paradoksalnie, problem mam z wyborem karty
graficznej..

Jezeli sie orientuje to prawie wszystkie tanie karty graficzne maja
HyperMemory/TurboCache, i o ile dobrze sie doczytalem to zdaza im sie krasc
RAM juz na starcie systemu, a nie tylko przy grach kiedy pamieci faktycznie
moze im brakowac - kompletny bezsens dla kogos kto nie ma zamiaru gier na
komputerze odpalac. Czy faktycznie tak jest, ze w przypadku tych kart zawsze
sie nieco traci z pamieci systemowej?

Udalo mi sie znalezc Radeona X1550 ktory jezeli wiezyc w to co pisza
(http://www.komputronik.pl/Karty_graficzne/PCI_Express_x16/chipset_ATI/Radeon_X1550_rodzina_/Radeon_X1550_Gigabyte_256MB_DDR2_TV_DVI/pelny,id,36890/),
nie ma HyperMemory, i jest w znosnej cenie. W sumie byloby fajnie, martwi
mnie tylko jedno - wiekszosc kart na tym chipsecie ma wentylator (zbedny
szum dla kogos kto i tak nie ma zamiaru specjalnie ich wykorzystywac) - czy
przy wersji z radiatorem trzeba liczyc sie z tym ze karta bedzie sie mocno
grzala? Wydaje sie nielogiczne przy malym obciazeniu, ale pewnosci nie mam.