Re: Czy pójdzie w dualu ??

Autor: Jurek W <jurwaw_at_klub.chip.pl>
Data: Thu 05 Jul 2007 - 21:05:53 MET DST

akanid pisze:
> Witam
>
> Procesor: DualCore Intel Pentium D 820, 2800 MHz (14 x 200)
> Płyta Głowna: Gigabyte GA-8I945P-G-RH
> RAM: DDR 2 PQI Turbo 4-4-4-12 2x512MB 800MHz
>
> Chce dokupić DDR2 1024MB GEIL DUAL 800 ULTRA.
> Czy po wstawieniu tych pamieci wszystko nadal bedzie chodzic w dualu?
> Czy dużo stracę jesli to nie pojdzie w dualu?

Co do duala na pewniaka, przynamniej na płytach MSI chodzą pamięci tego
samego typu. Nie muszą być "parowane" przez dostawcę. Pare dni temu
sprobowałem eksperymentu, wszystkie 4 sztuki DDR 512 mega, dwa Elixiry i
2 Kingstony. Poszły pięknie. Kingstony mam "parowane" natomiast Elixiry
od tego samego dostawcy i producenta, różnią się datą produkcji o około
3 miesiące.
Odłóżmy na bok chwyt marketingowy, że pamięci muszą być specjalnie
parowane. Wskazane są tego samego typu, ale różne jak widać też potrafią
pójść poprawnie, ale proszę nie przyjmuj tego jako regułę.
Eksperyment, o którym piszę był w praktyce testem na Eliksiry, ponieważ
podejrzewałem ich uszkodzenie jako przyczynę błędów jednego z
komputerów. Przyczyna okazała się inna. Na co dzień te moje pamięci
pracują w dwóch różnych komputerach. Oba na różnych płytach MSI.

Jurek W