Re: Uniwersalne zasilacze samochodowe do laptopów

Autor: Agent <agentmietek_at_op.pl>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 14:09:55 MET DST

> 15V*3A=45 W
> Jeśli akumulator ma np 45Ah 12V to:
> 45W/12V=3,75A
> 45Ah/3,75A=12h
> Elektrykiem nie jestem więc mogłem się gdzieś pomylić

Zastanawiam się jeszcze nad dwiema sprawami:
1) Jak można transormować prąd stały tzn uzyskać z akumulatora 12V napięcie
24V. Zamienić na zmienne i w powrotem na stałe?
2) Wiadomo, że akumulator nie ma nominalnego 12 V tylko troche więcej. No a
jesli np. regulator szlag trafi i poda większe ładowanie to jak to się
odbije na napięciu wyjściowym na zasilaczu i jak to zniesie laptop?