Strzeliło i nie działa klawiatura

Autor: Adam Mowny <adam_at__moje_nazwisko_.neostrada.pl>
Data: Sun 01 Jul 2007 - 12:37:19 MET DST

Czołem,

Problem dotyczy płyty głównej MSI MS6758 ver 2.0
http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=149&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=

Zmieniałem obudowę na nową (prosto ze sklepu, nieużywaną). Oprócz
obudowy nie było nic dokładane, wszystko jedynie przełożone ze starej do
nowej puszki, łącznie ze starym zasilaczem i identycznie podłączone.
Przy pierwszym włączeniu, w momencie naciskania włącznika coś niegłośno
strzeliło - odgłos jak przy spięciu - ale płyta wystartowała, na ekranie
pojawiły się normalne komunikaty BIOSu. Niemniej dla bezpieczeństwa
szybko wyłączyłem tym samym przyciskiem na obudowie. Przy wyłączaniu już
nic nie strzeliło. Płyta się wyłączyła, odłączyłem zasilanie wszystkich
napędów i kabelek włącznika z nowej obudowy od pinów power-switch w płycie.
Próba włączenia płyty "ręcznie" jumperem, na tym samym zasilaczu, bez
efektu.
Po podmianie zasilacza na inny płyta się włącza, wykrywa poprawnie
procesor, ale nie działa w niej klawiatura. Nie daje się np. wejść do
BIOSu. Skasowałem CMOS właściwą zworką na płycie i teraz przy starcie
płyta pokazuje komunikat o niewłaściwych ustawieniach BIOSu i proponuje
wejście do SETUPu (F1) lub załadowanie ustawień domyślnych (F2).
Niestety nie daje się tego zrobić, bo .. nie działa klawiatura.
Klawiatura jest PS/2, podłączałem ją do innego kompa i jest sprawna.
Natomiast do tej "strzelonej" płyty podłączałem też bezprzewodową
klawiaturę przez odbiornik USB. Efekt ten sam. Niestety nie mam pod ręką
klawiatury USB na kablu.

Jakieś pomysły co mogło "polecieć" i czy da się naprawić tanim kosztem?

--