Re: Zamień Ciepło z procesora na prąd ;)

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 16:02:27 MET DST

Dnia Fri, 29 Jun 2007 15:45:30 +0200, MadMan napisał(a):

> Obracające się talerze dysku twardego tudzież krążki w napędach
> optycznych, wentylatory.

Obracający się dysk ma pewną energię kinetyczną, ale grzecznie ją odda po
wyłączeniu na oporach i ładnie zamieni ją w ciepło. Wentylatory takoż.
Jedyny wentylator, który oddaje tą energię na zewnątrz to ten na zasilaczu
( no i ewentualnie jakiś inny na obudowie) - powoduje ruch powietrza na
zewnątrz komputera i to poruszające się powietrze ma jakąś energię
kinetyczną. Ale nijak nie będą to dziesiątki watów (może miliwatów).