Re: Jaki monitor LCD? Zwyk³y czy panoramiczny?

Autor: John Doe <spamujWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 27 Jun 2007 - 10:28:28 MET DST

> Dnia 2007-06-26 18:31, U¿ytkownik sweet_lobo napisa³:

> Panorama nadaje siê tylko do filmów.

bzdura

> Do gier ju¿ nie za bardzo (czê¶æ z niej nie skozysta).

chyba jakies starocie. W wielu grach ktore nie maja w menu wyboru rozdzielczosci
panoramicznej, mozna wyedytowac recznie plik konfiguracyjny i wpisac tam
odpowiednie parametry np 1680x1050 w przypadku popularnych panoram. Gra dziala
wtedy w natywnej rozdzielczosci bez zadnego problemu. Sa nawet strony gdzie
ludzie daja liste gier ktore w ten sposob dalo sie przystosowac do panoramy.

Kwestia tylko tego czy ktos woli w grze widziec bardziej na boki czy woli obraz
bardziej kwadratowy. Najlepszy zysk z panoramy mysle ze bedzie w roznego rodzaju
symulatorach czy wyscigach, bo widok bardziej przypomina tez z zycia.

Sa tez strony gdzie mozna na screenschotach zobaczyc roznice jakie sa w
konkretnej grze pomiedzy ekranem 4:3 a 16:10.

Najlepiej obejrzec i sie zdecydowac co sie bardziej podoba. Widzialem tez w
sieci rysunek na ktorym umieszczono jeden na drugim zarysy rozmiarow roznyej
wielkosci matryc 4:3 i panoramicznych. Mozna sie mniej wiecej zorientowac czego
sie spodziewac.

Co do karty to Radeon 9550 na pewno zadziala przy rozdzielczosci 1680x1050,
pytanie jednak czy bedzie na tyle wydajny zeby uciagnac jakies bardziej
dynamiczne i skomplikowane gry przy zadowalajacym ustawieniu ilosci szczegolow w
grze.
Zawsze mozna jeszcze w razie problemow z wydajnoscia ustawic mniejsza
rozdzielczosc. W przypadku gier strata jakosci nie jest az tak bardzo widoczna
jak w przypdaku tekstu czy okienek z systemu operacyjnego. No w kazdym razie na
 monitorze ktory dobrze obsluguje interpolacje.

No i mysle ze w przypadku panoramy jesli sie kupuje tani model TN trzeba zwrocic
uwage czy nie zaczynaja sie problemy z waskim katem dzialania matrycy. Przy tak
szerokim ekranie jak sie nie bedzie patrzylo dokladnie na wprost ekranu moze juz
byc problem na rogach np z przeklamywaneim koloru. Ja cos takiego zauwazylem na
laptopie Fujitsu-Siemens Amilo Pro, z panorama. No ale w laptopach to daja chyba
najgorsze matryce, zeby obnizyc cene calosci.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl