Re: Dziwny problem z wysylaniem fax-modemem - linia nie slyszy modemu, chociaz ten slyszy linie.

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 23 Jun 2007 - 21:05:27 MET DST

Dnia 23.6.2007, andy napisał(a):

> Zebym chociaz wiedzial czy to wina modemu czy linii telefonicznej.
> Chyba bede musial kupic drugi fax-modem, zeby sie przekonac. :(

Szybko się poddajesz. ;D
IMO ten modem da się pogodzić z tą linią tel.

Na początek (jak to już ktoś sugerował) sprawdź wybieranie impulsowe, np.
uruchom terminal, później 'ATDPxxx' (xxx - nr tel.). Jeśli terminal nie ma
tego ustawionego domyślnie nie zaszkodzi jak wcześniej przywrócisz
modemowi ustawienia domyślne - 'AT&F', w razie niepowodzeń z połączeniem
próbuj ustawień zapisanych - 'ATZ1', 'ATZ2',... (nie wiem na ile pozwala
ten modem, bo nie podałeś jaki to ;D). Po każdej zmianie ustawień spróbuj
'ATDTxxx'. Jak to nie zadziała* to próbuj zmieniać komórki rejestru
odpowiedzialne za sygnał z linii tel. (powinny być w instrukcji i po
części zależą od modemu - w sieci znajduję tylko te ogólne odpowiedzialne
za komunikację już po nawiązaniu połączenia tel., np. tu
http://www.lothlorien.net/collections/computer/modem.html ).
Wartość rejestru zmienisz 'ATSr=x',l gdzie r to rejestr, x to wartość jaką
ustawiasz.
Jak, któreś z ustawień zadziała, daj znać, napiszę Ci jak to ustawić na
stałe - zresztą po lekturze powyższego linka lub instrukcji sam powinieneś
to wiedzieć.

* Przez działanie mam na myśli poprawne wybranie numeru - możesz wpisać
jakiś "z kosmosu" choćby po to by usłyszeć "nie ma takiego numeru" - ważny
by wiedzieć czy ustawienia są prawidłowe.

Inne strony z komendami AT
http://www.computerhope.com/atcom.htm
http://support.microsoft.com/kb/164659

--