Re: Jaka nagrywarka z dobrą diagnostyką?

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Fri 22 Jun 2007 - 20:51:43 MET DST

Artur napisał(a):

> Zatem moje pytanie skonkretyzuję tak:
> Jaką nagrywarkę DVD dowolnej firmy oprócz Plextora
> warto kupić mając na uwadze możliwości testowania
> jakości zapisu?

Hmm... Kiedyś powiedziałbym, że Pioneer albo NEC, ale nie wiem czy coś
się nie pozmieniało, bo jakiś czas temu wyleciałem z obiegu. :) Powiem
tak: gdy ostatnio sprawdzałem NEC ładnie nagrywał i bardzo ładnie
testował. Pioneer również pięknie nagrywał (chyba najlepiej ze
wszystkiego w tej cenie) do testowania też się nadawał, ale najpierw
były z tym problemy (niekompatybilność z Nero CD-DVD Speed powodowała,
że program zwracał dziwne wartości) potem to poprawiono, chociaż program
nie testuje do końca tak jak inne napędy - zwraca trochę inne wartości i
niekiedy wydaje się być na tyle dokładny, że płyta, która przeszłaby u
konkurencji u niego wychodzi gorzej... Trzeba się przyzwyczaić. :)

> Prosiłbym o podanie jakiegoś konkretnego modelu,
> może ktoś używa, testuje i jest zadowolony?

Polecam cdrinfo.pl i cdrlab.pl, zwłaszcza fora.

> Ponadto, na podstawie czego można przewidzieć
> czy dana płytka/zapis będzie trwały (powiedzmy
> przez parę lat)?

Trudno powiedzieć. Dużo zależy od warunków przechowywania i jakości amej
płyty. Test pomoże wychwycić płytę źle nagraną, a czytającą się zaraz po
nagraniu - takie często jednak padają niedługo potem. To już trochę
poprawia bezpieczeństwo danych. Nie wychwyci jednak rzeczy jasna płyty,
która była 100% ok po nagraniu, a potem "coś" się z nią stało...
Złośliwość rzeczy martwych...