Jaki procesor do CAD ?

Autor: Jacek_FH <satan_at_hell.net.pl>
Data: Tue 19 Jun 2007 - 12:55:07 MET DST

Witam

Znajomy poprosił mnie o pomoc w wyborze laptopa, na którym będzie pracował
w Ansysie. Cena do 2,5 tyś, może być używany.
Niestety nie znam zbyt dobrze wymagań tego środowiska.

Wstępnie zdecydowałem się na procesor Intel Core Duo, ale tu pytanie do
użytkowników - jakie parametry procesora są ważne dla aplikacji typu Ansys
czyli metody elementów skończonych, analiza wytrzymałościowa itp. ?
- 64bitowe instrukcje (Core 2) vs 32bitowe
- wyższe taktowanie rdzenia 1,86GHz vs 1,73GHz vs 1,66GHz
- większa ilość pamięci cache - 4MB vs 2mb vs 1MB
- wyższa magistrala 667MHz vs 533MHz

Np. jak porównać w tym zastosowaniu procesory:
Core Duo 1,86 i Core 2 Duo 1,6 (cache i magistrala te same)

Ew. inny procesor, który byłby w nie wyższej cenie a byłby lepszy do tego
zastosowania ?

Bardzo proszę o pomoc, bo sam ani nie mam jak zrobić jakichkolwiek
benchmarków, ani z suchych specyfikacji nie jestem w stanie tego wymyślić.

Z innych pytań powiązanych:
czy 1GB RAMu wystarczy czy ważne jest by mieć 2GB ?
czy ważne jest by mieć kartę graficzną niezintegrowaną (ATI lub nVidię) czy
wystarczy standardowa Intelowska 950 ?

--
Jacek_FH