Re: jak poznac plyte nadajaca sie lub nie do podkrecania?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 17 Jun 2007 - 21:35:11 MET DST

Konrad N.S. napisał(a):
> jak poznać płytę nadającą sie lub nie do podkręcania? czy to można
> wyczytać gdzieś w parametrach, które zamieszczają na swoich stronach np.
> sklepy internetowe?
Wystarczy patrzeć w instrukcję obsługi w okolice opisanego biosu, gdzie
są ekrany z ustawiniem "cpu setup" itp - czy da się recznie
wybierac/wpisywać zegar FSB.
Część płyt (z którymi miałem do czynienia, w kontekście podkręcania
Core2Duo) opisałem na stronie
http://www.drut.org/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=22&Itemid=57

> pytanie szczegółowe o konkretny model:
> czy ta konkretna płyta pozwoli na przetaktowanie procesora e4300:
> http://www.komputronik.pl/Plyty_glowne/Intel/Socket_775/Intel_P965/Intel_DG965SSCK_GLAN_bulk/pelny,id,31714/
> inny link: http://www.intel.com/products/motherboard/dg965ss/index.htm
Wszystkie płyty intela są od strony biosu "megauproszczone" i nie dają
żadnej możliwości zmiany fsb (jedynie to co zostanie wykryte z
identyfikacji procesora i koniec). Więc o żadnym OC nie ma mowy.