Re: Monitor dla grafika?

Autor: <Mich_at_l>
Data: Fri 15 Jun 2007 - 11:00:44 MET DST

Player pisze:

> komus moze nie przeszkadzać ale zobacz na allegro jaka jest roznica w cenie
> tego samego monitora NOWEGO czystego i z jednym badpikslem - czasami
> 200-400zł, dlatego kupując nowy monitor za 1800zł i na starcie cieszyć się
> taką swiadomością ze juz tracisz na sprzęcie ~300zł to nie wygląda ciekawie

Kolokwialnie mówiąc - wisi mi to. Przed NECiem miałem Iiyamę, też LCD,
kupiona za prawie 2000 zł. Po prawie 4 latach używania sprzedałem ją za
300 zł, i byłem szczęśliwy że w ogóle sprzedałem, chociaż żadnych wad
nie miała. NECa kupiłem za 1600, poużywam go jeszcze ze 2 - 3 lata
(chyba że wcześniej w ogóle z desktopami się pożegnam) i też za 300 zł
sprzedam :) Strata wartości z powodu ewentualnego badpiksela jest w tym
kontekście pomijalna.

> np jest monitor HP 2065 dobry, ładny, tani (1550zł) i imo porownywalny do
> neca 2070NX, ale są 2 problemy: stosowane są w nim 2 matryce MVA i SIPS (ta
> lepsza oczywiscie SIPS) więc loteria co kupisz, no i brak gwary na piksle a
> oglądałem ten model w 2 roznych sklepach i kazdy miał jakiegoś rodzynka na
> ekranie. Na plus dla HP to mozliwość wykupienia za 140zł rozszerzenia
> podstawowej gwarancji do 5 lat (prawie jak eizo ;)

A to są fakty które nie najlepiej świadczą o producencie i jego dziale
kontroli jakości. Z drugiej strony patrząc loterie mają to do siebie że
ewentualna wygrana jest bardzo miła ;)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl