Re: Laptop z USA

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 13:35:16 MET DST

** Agent wrote:

> 1000 zł? Podejrzewam, że cena przesyłki nie będzie wyższa.

Oczywiście, ze nie będzie. Kwestia jest taka, że tutaj kolega chyba
proponuje (nie wprost) przemycik bez opłaty polskiego VAT (22%). Biorąc
pod uwagę to, że jeżeliby się chciało legalnie to trzeba dopłacić 22%
to przy droższym sprzęcie (powiedzmy wartości netto 5000zł) koszt tej
"prowizji" będzie niższy niż koszt podatku.

No tyle, że taki komputer będzie często bez serwisu (chyba, że sobie
pojedziesz w miejsce zakupu), bez gwarancji, bez wsparcia no i
nielegalnie (czyli teoretycznie w/g skarbówki nie możesz go użyć np. w
firmie).

Czy oferta jest atrakcyjna to już każdy samemu musi sobie przeliczyć.
Dodam, że sprzęty z niższej pułki (np. kosztujące netto 3000zł) nie
wyjdą w takim układzie atrakcyjne bo marża normalnego sprzedawcy jest o
wiele niższa (na oko rzędu 300zł), a podatek będzie 660zł - czyli
wyjdzie to samo co "marża" przemytnika, no tylko, że legalnie i z
gwarancją. :)

Inna sprawa, że to zupełnie nie jest miejsce na tego typu posty i
kolega trochę IMHO głupi jest tak jawnie się obnosząc z popełnianiem
przestępstwa. Frajerów nie brakuje jak widać.

> I do tego jesli jest Windows to nie po polsku.

A to akurat jest zaleta z mojego punktu widzenia. :)))