Re: USB - jak poznac czy 2.0 czy 1.1?

Autor: Wiktor S. <SPAM.wswiktor_at_poczta.SPAM.fm.SPAM>
Data: Tue 12 Jun 2007 - 15:37:03 MET DST

> Pytanie wprawdzie na pograniczy soft/hard, ale mysle, ze to jest
> najlepsza grupa. WinXP, hub usb 2.0 z czytnikiem kart SD
> (teoretycznie, totalny noname, kupiony
> w sklepie tchibo :-))
> Od czasu do czasu pojawia mi sie informacja z windows, ze sprzet
> moglby
> dzialac szybciej gdyby podlaczony byl do portu usb 2.0
> Na pewno jest tak podlaczony, wiec skad ten komunikat?

oznacza to, że czytnik ma usb 2.0, ale:

1. port w komputerze nie jest 2.0

lub

2. hub nie jest 2.0

lub

3. jakiś hub pośredniczący (np. w monitorze) o którym nie piszesz nie jest
2.0

lub

4. jakiś przedłużacz pośredniczący, o którym nie piszesz nie jest 2.0

> Jak moge poznac z poziomu windows, czy urzadzenie pracuje jako usb
> 1.1 czy 2.0?

Jeżeli dostajesz taki komunikat, to znaczy, że urządzenie obsługuje 2.0 ale
nie działa w tym trybie. Poza tym różnica w transferze jest tak istotna, że
to raczej widać na pierwszy rzut oka: transfery rzędu 400-500 kB/s a 3 MB/s
lub wyższe.

--
Azarien