C2D E4300 czy X2 4600+ skomplikowane.

Autor: John Doe <spamujWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Tue 12 Jun 2007 - 14:56:41 MET DST

Mysle nad wyborem platformy z najlepszym stosunkiem ceny do wydajnosci.
Najtansze w miare sensowne procesory w porownywalnej cenie to chyba Core2Duo
E4300 i X2 4600+, kosztuja ok 410 zl. Czytalem rozne testy ale mam juz metlik w
glowie. Zwykle porownuje sie procesory o tych samych zegarach, ale cenowo jest
duza roznica, wiec lepiej byloby porownac procesory o zblizonej cenie, bo w
koncu o tym co sie kupi decyduja pieniadze ktore sie ma do wydania. Pozatym
procesory w roznym stopniu sie podkrecaja.
Procesor chce podkrecic maksymalnie ale w prosty sposob, to znaczy bez kupowania
super drogich radiatorow, specjalnych pamieci, itp.
Czy pamieci Patriot DDR2 2x1GB 800MHz CL4, 419 zl bylyby dobre ?

Co do plyty to chcialbym jakas w miare niedroga, najlepiej zeby miala LPT oraz
RS-232. Jakby miala Firewire to tez by bylo fajnie ale to mam na karcie PCI wiec
moge dodac. LPT i RS-232 tez mozna dokupic na PCI ale to kolejne zajete gniazdo
no i dodatkowy koszt, wiec chcialbym zeby mi cos jeszcze zostalo wolnego w razie
czego.
Zeby bylo jeszcze trudniej to mam 2 dyski IDE, nagrywarke IDE oraz 1 dysk SATA.
Czyli potrzebuje podwojnego kontrolera IDE, na plycie.