Re: AM2 + DDRI

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Sun 10 Jun 2007 - 14:02:23 MET DST

Osoba Radosław Sokół napisała na pl.comp.pecet:

> A do jakich zastosowań? Bo ja sensu nie widzę. W typowych
> aplikacjach jednowątkowych nawet stracisz na wydajności
> IMHO.

Do zastosowań przeróżnistych. Nie interesowałem się do tej pory
procesorami dwurdzeniowymi. Wiem jednak, że na takim procesorze
teoretycznie szybciej powinna wyglądać taka operacja, jak otwieranie 2,
3 programów naraz. A jak będzie wyglądała np. kompresja filmu? Czy oba
rdzenie podzielą się po równo tym zadaniem? Czy może najpierw zajęty
zostanie pierwszy, a potem drugi? Nie chciałbym widzieć takiego efektu,
że mam niby 2 procesory po 1,8GHz (heh, ciekawe ile faktycznie?), ale
do zwykłej pracy typu przeglądanie poczty, sieci, pisanie czegoś
wykorzystuję tylko 1 z nich. Używam Linuksa, jeśli to ma jakieś
znaczenie.
Gdy będę miał chwilę poczytam jakieś testy, recenzje, dowiem się czegoś
konkretnego o tej technologii.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur