Re: laptop czuły na nacisk?

Autor: Artur Mariański <none_at_none.pl>
Data: Thu 07 Jun 2007 - 16:03:08 MET DST

Obywatel(ka) Atlantis dnia 2007-06-07 doniósł(a), że:

> Jak już pisałem miałem ostatnio problemy z leciwym ThinkPadem 560X -
> poprostu pewnego razu postanowił przestać się włączać - tzn. świeciła
> się kontrolka zasilania, dysk szumiał, ale matryca się nie włączała,
> nie było żadnego pisku z biosa ani próby bootowania z dysku lub
> dyskietki. Zdobyłem nową płytę główną (wraz z całym dołem obudowy) i
> podłączyłem pozostałe komponenty - wystartował. Zauważyłem jednak
> pewną zależność - wygląda na to, że jeśli za mocno dokręcę śrubki w
> okolicy klapki pamięci lub chociażby docisnę tam laptopa pojawia się
> [...]

Czy masz na mysli dokrecanie sruby na plycie, czy na obudowie ?
Bo jak na plycie, to z czyms takim spotkalem sie wielokrotnie, w
przypadku przykrecania samej plyty lub np. ukladu chlodzenia do niej.
Taka sruba powoduje bezposrednie naprezenia na plyte, w wyniku czego
powstawanie mikropekniec na obwodach drukowanych, lub brak styku w
przypadku wystepujacych gdzies ewentualnie zimnych lutow.

Zbyt mocno dokrecona sruba w odpowiednim miejscu obudowy tez mozne
spowodowac podobne objawy, choc to zdarza sie znacznie rzadziej i
raczej tylko w notebookach z bardzo miekkimi plastikami

Pozdrawiam

--

         Artur Mariański